Mededelingen

Contact

HC De Hoeksche Waard
hockey
Adres
HC De Hoeksche Waard
Vrouwehuisjesweg 11
3271LX Mijnsheerenland

0186-602663

Agenda

ma 29  Selectie MC
ma 29  Algemene Leden Vergadering
di 30  Selectie MD
wo 31  Selectietraining ME
vr 2  Selectietraining ME
za 3  Laatste inhaal weekend competitie
vr 9  Borrel voor alle vrijwilligers van HCHW
(> ga naar de agenda)

Hockey.nl

Bar commissie


De Bar op HC De Hoeksche Waard

Barindeling:
De bar op onze vereniging wordt door onze leden zelf gerund. Door een combinatie van een vaste ploeg vrijwilligers, leden van de barcommissie en ouders van jeugdleden kunnen wij de bar rendabel houden. Vaste vrijwilligers zorgen ervoor dat de voorraden zijn aangevuld en dat de bar correct wordt opgestart en afgesloten. Dit onder leiding van de barcommissie. De bardiensten worden door de ouders ingevuld. De barcommissie stuurt in de week voorafgaand aan het weekend een reminder met de instructies aan de mensen die zijn ingedeeld voor de bar. Achter de bar ligt een blauwe map waarin alle instructies voor de bar inzitten. De ouders kunnen op deze wijze op een prettige manier hun bardiensten draaien. Het uitgangspunt is dat iedereen het naar zijn zin kan hebben, of je nou voor of achter de bar staat.

Tips en suggesties voor verbetering kunnen worden gemaild naar
[email protected]

  
Het is gebleken dat vele ouders dankbaar gebruik maken van de invallers zodat zij zelf aan de andere kant van de bar kunnen blijven om te netwerken, voor de kinderen kunnen zorgen of gewoon gezellig een drankje nuttigen.
 
Wij verzoeken alle ouders die willen afkopen een mail te sturen naar [email protected] . Wij sturen u dan een bevestiging en de instructies om het geld over te maken (20 euro per dienst, tarief ongewijzigd) . Let er op dat alle ouders per jeugdlid 2 maal geacht worden om bardienst te doen. De coaches, trainers, vaste scheidsrechters en spelbegeleiders van de jeugdteams worden voor één wedstrijdspelend jeugdlid vrijgesteld van bardienst. Dus als in uw gezin 3 mensen hockeyen, zal uw gezin in principe 3 keer 2 (bar)diensten moeten draaien, tenzij een van u ook GEREGISTREERD IN ONS SYSTEEM coach, trainer of commissielid is. In dat geval hoeft uw gezin maar 2 keer 2 (bar)diensten te draaien. Voor de ouders van de Benjamins en Funkey's geldt dat zij 1 keer (bar)dienst van 2 uur per seizoen moeten draaien.
 
Ook kunt u weer zelf inloggen en uzelf indelen op een dag en tijd naar keuze. Zo kunt u uw eigen agenda bepalen. Houd de website in de gaten voor de beschikbare diensten.
 
De barplanning is gebaseerd op een barbezetting voor vrijdag(middag en avond), zaterdag en zondag. De (bar)diensten zijn steeds 2 uur.

Zondag
De bardiensten op zondag worden in principe door de senioren leden ingevuld. Deze planning verschijnt wekelijks op internet onder het kopje barbezetting. De aanvoerders van de senioren teams worden ingedeeld zodat zij vervolgens leden van het team kunnen aanwijzen. De barcommissie zal ernaar streven om ieder team 1 uur voor de wedstrijd als 1 uur na de wedstrijd in te plannen. Dames 1 en heren 1 worden alleen na de wedstrijd ingepland (2 uur). Er zal zoveel mogelijk rekening gehouden worden met inspelen zodat ook de bar medewerkers een kwartier voor aanvang van de eigen wedstrijd aanwezig kunnen zijn.

Vrijdag en Zaterdag:
Gelet op het aantal leden hebben we op basis van een berekening van het hockey competitieseizoen (exclusief evenementen) berekend dat per wedstrijdspelend lid 2 (bar)diensten van 2 uur per seizoen moeten worden ingepland. De coaches, trainers, vaste scheidrechters en spelbegeleiders van de jeugdteams worden voor één wedstrijdspelend jeugdlid vrijgesteld van bardienst. Dus als in uw gezin 3 mensen hockeyen, zal uw gezin in principe 3 keer 2 (bar)diensten moeten draaien, tenzij een van u ook coach, trainer of commissielid is. In dat geval hoeft uw gezin maar 2 keer 2 (bar)diensten te draaien. Voor de ouders van de Benjamins en Funkey's geldt dat zij 1 keer (bar)dienst van 2 uur per seizoen moeten draaien.

Het is de bedoeling dat de (ouders van) leden zichzelf indelen voor de (bar)diensten. Hieronder wordt uitgelegd hoe u zich kunt indelen. als u zich niet indeelt dan zal de barcommissie ad random ouders van jeugdleden inplannen. Iedereen ontvangt een reminder in de week voorafgaand aan de bardienst. Indelen gaat op basis van het principe "wie het eerst komt, wie het eerst maalt". Wees er dus snel bij. Op de website kunt u de wedstrijdindeling die op dit moment bekend is vinden, zodat u hier (indien gewenst) rekening mee kunt houden bij het plannen van de (bar)dienst.

Alle leden van 18 jaar of ouder mogen zelf (bar)dienst draaien. Voor alle jongere leden geldt dat een volwassene voor hen (bar)dienst moet draaien.
   
Let op: vanaf 2014 mogen vrijwilligers achter de bar niet jonger zijn dan 18 jaar op tijden dat alcohol geschonken wordt.

Hoe werkt het indelen:
U kunt zich dus indelen op vrijdag(middag en avond) en zaterdag. Indelen gaat via de website. U moet de volgende stappen volgen:
      
  • log in op de website voor je persoonlijke dashboard;
  • klik vervolgens op Club > Diensten;
  • kijk in de rechterkolom waarvoor je je nog kunt inplannen;
  • klik vervolgens op inplannen (uitplannen).

Let op: log in met het lidnummer en wachtwoord van het lid voor wie u bardienst doet. Als u meerdere kinderen heeft, dan logt u voor ieder kind apart in.

Op zaterdag kunt u kiezen voor een bardienst (B) of een dienst achter de wedstrijdtafel (WT).

Als u zich voor de deadline niet zelf heeft ingedeeld, zal u worden ingedeeld door de barcommissie. In dat geval zal in principe geen rekening worden gehouden met de speeltijden.

Mocht u op de door u of eventueel door de barcommissie ingedeelde tijd (toch) niet kunnen, dan kunt u de bardienst proberen te ruilen of eventueel afkopen. U bent daar zelf verantwoordelijk voor.
   
Barhoofden
De barcommissie stelt barhoofden aan. Zij zorgen voor het openen en sluiten en voor de organisatie tijdens de diensten. Zij administreren ook de presentie.

Afkoop:
(Bar)diensten kunnen worden afgekocht. Hieronder vindt u de spelregels.

Spelregels afkoop:
 

Boete

Om het systeem goed te laten werken zijn wij helaas genoodzaakt om een boete van 50 euro in rekening te brengen als u staat ingedeeld maar niet komt opdagen. Wij vertrouwen er op dat dit niet nodig zal zijn.
 

Invallers

De afkoop poule bestaat uit enkele enthousiaste (jeugd) leden die graag een bardienst overnemen. Co√∂rdinatie: Gera Leijdens ([email protected])

Ben je boven de 16 jaar en ben je een echte aanpakker dan ben je wellicht geschikt om  het "elitecorps" invallers te versterken. Affiniteit met de horeca is gewenst. Stuur je motivatie naar de bar commissie t.a.v. Gera Leijdens   ([email protected])
(voor werken op zondag moet je 18 jaar oud zijn i.v.m. de nieuwe drank-horecawet)
  

Belangrijke informatie en openingstijden

Door de weeks:
Trainers zorgen ervoor dat het clubhuis en de velden geopend zijn gedurende de trainingen. 

  openen clubhuis sluiten clubhuis
maandag

dinsdag

woensdag

donderdag

vrijdag

 

Weekends:

Op wedstrijddagen wordt het terrein geopend en afgesloten door een team van vrijwilligers bestaande uit:
 
  • Mark van Daal
  • Iris Gimbrere
  • Rob Groeliker
  • Gera Leijdens
  • Astrid Smit
  • Marytha Zuurmond

  • Mocht u onverhoopt voor een dicht hek en/of clubhuis staan op wedstrijddagen dan kunt u bij deze personen een sleutel ophalen. Als u op deze website inlogt met uw gegevens dan kunt u de contact gegevens opzoeken.

  • De Bar is geopend op de volgende tijden:
    Donderdag avond van 21.00 tot 00.00
    Vrijdag van 15.00 tot 19:00
    Zaterdag van 8.00 tot 20.00
    Zondag van 10.00 tot 20.00